.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمي را براي ردصلاحيت نامزد مي‌كنند!

به گزارش شمال نیوز، کیهان در ویژه های خود نوشت:

يك تحليلگر صهيونيست ضمن حمله به مواضع ضد صهيونيستي احمدي نژاد، خطاب به وي نوشت: زنده باد بهار دوستي ميان ايران و اسرائيل.

به گزارش بالاترين، مئير جاودانفر در وب سايت «The Iran-Israel Observer» مي نويسد: 4ماه بيش نمانده بين احمدي نژاد و باي باي با او ... حملات لفظي وي عليه اسرائيل وقيح ترين بود. او نه فقط در همايش جهان بدون صهيونيسم گفت «همانطور كه امام فرموده اند، اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود»، بلكه هولوكاست را انكار و اسرائيل را به يك ويروس تشبيه كرد. حملات او زشت و بي شرمانه بود. او دشمن افراطي ماست.

اين ايراني صهيونيست تبار سپس مدعي دوستي ملت ايران و ملت [!؟] اسرائيل شده و اين در حالي است كه اولاً اغلب صهيونيست هاي ساكن در سرزمين هاي اشغالي يا پدران آنها اتباع كشورهاي مختلف اروپايي، آفريقايي و آمريكايي بوده اند كه پس از اشغال سرزمين فلسطين و به زور اسلحه صهيونيست ها و حمايت آمريكا و اسرائيل راهي اين سرزمين شده و ثالثاً در طول 65 سال گذشته، رژيم نامشروع صهيونيستي منشأ بسياري از جنگ ها و ترورها و جنايت ها در سراسر منطقه خاورميانه بوده است.

آنچه در مضمون نوشته تحليلگر صهيونيست قابل توجه است، ادعاي دوستي با مردم اسرائيل مشابه ادعاي ليدر حلقه انحرافي است. در واقع اين صهيونيست دو آتشه هرچه از منطق انساني و ضد صهيونيستي احمدي نژاد منزجر است، منطق ليدر حلقه انحرافي را عيناً تأييد و قرائتي منطبق با مدعاي «زنده باد بهار» ارائه مي كند.

نشريه آمريكايي: نخبگان ايران با ارزيابي رهبري از تحريم ها همراهند

«ديدگاه [ آيت الله] خامنه اي در اين باره كه غرب را تخطئه مي كند بر فضاي گفتماني نخبگان در ايران غلبه دارد».
نشريه آمريكايي نشنال اينترست ضمن درج تحليل فوق، به بررسي اين پرسش پرداخت كه چرا تحريم هاي ايران كارآيي ندارند؟ به نوشته اين نشريه «آمريكا از نفوذ خود در سيستم مالي بين المللي براي اعمال گسترده ترين تحريم ها عليه ايران استفاده كرده است.

 در گزارش جديدي كه هفته گذشته منتشر گرديد و براساس متجاوز از سي مصاحبه عميق و تأييد شده با مقامات ارشد سياسي، كارشناسان و اعضاي جامعه تجاري ايران تنظيم گرديده، ما نشان داده ايم كه تحريم ها بين نخبگان اثرپذيري محسوسي نداشته اند. روايت و ديدگاه[آيت الله] خامنه اي كه غرب را به عنوان يك گروه بيرحم، غيراخلاقي و مترصد غلبه بر ايران و وابسته كردن آن به قدرت هاي غربي ترسيم مي كند، همچنان بر فضاي گفتماني نخبگان غلبه دارد. در مباحثات داخلي نقطه نظرات وي غيرقابل سرپيچي بوده و علاوه بر آن بر اثر ادامه خصومت هاي خارجي، گفتمان وي تثبت شده است.»

اين نشريه آمريكايي با تأكيد بر اينكه «اقتصاد ايران به واسطه انعطاف، توانسته با تحريم ها تطبيق پيدا كند نه اينكه درهم بشكند» مي افزايد: تحريم ها موجب گرديده كه آن كشور سياست «اقتصاد مقاومتي» را در پيش گيرد. اين رويه كوتاه و ميان مدت از طرق مختلف انجام گرفته است، منجمله با حفظ موازنه مثبت تجاري از طريق كنترل واردات و با حفظ موازنه مثبت پرداخت ها ازطريق استفاده از منابع مالي داخلي براي سرمايه گذاري در پروژه ها، اتكا به ذخاير ارز خارجي، كاهش وابستگي بودجه دولت به درآمد نفت، بالا بردن درآمدها از طريق اخذ ماليات و خصوصي سازي و افزايش حجم پالايش نفت در داخل جهت استفاده از مازاد نفت خام در داخل و تغيير نوع مواد انرژي زا در داخل و آزادسازي گاز براي صادرات.

علاوه بر آن الگوهاي تجاري نيز مجبور شده اند كه معاملات را در عوض شبكه هاي بانكي در شبكه هاي غيررسمي مالي انجام دهند و اجناس به صورت پاياپاي معامله شوند.اين نشريه نوشت: هيچگونه مدركي وجود ندارد كه حاكي از كاهش شتاب برنامه هسته اي ايران در طول چهار سال گذشته باشد. ذخيره اورانيوم با غلظت پايين و اورانيوم با غلظت متوسط و همچنين نصب سانتريفيوژهاي نسل اول و دوم افزوده شده اند.

 به نظر مي رسد مسير برنامه به طوركلي در بهترين حالت اثرناپذيري از تحريم ها بوده، و در بدترين حالت تحريم ها تا حدودي عامل حركت آن بوده است. افزايش تحريم ها و استفاده از آنها به عنوان يك عامل چانه زني موجب مي گردد كه ايران نيز تشويق شود برنامه خود را توسعه داده و عوامل چانه زني خود را ايجاد نمايد. شايد مهمتر از آن است كه اين عوامل موجب گرديده كه ايران نسبت به برنامه تعهد بيشتري يافته و مصونيت سياسي داخلي آن افزوده شود.

اين نشريه آمريكايي در پايان نوشت: به نظر مي رسد بايد از تحريم ها به عنوان عامل چانه زني طبق اهداف تعيين شده قبلي استفاده شود در غير اين صورت به نظر نمي رسد ايران سرتسليم در مقابل فشارها فرود بياورد. موضع مقامات جمهوري اسلامي با اين وضعيت غيرقابل چالش بوده و به نظر نمي رسد كه افراد كليدي بخواهند در موقعيت تغيير سياست اقدام و لابي آشكار بكنند.
 
تل آويو توان مقاومت در برابر شليك موشك ها را ندارد

فرمانده جبهه داخلي رژيم صهيونيستي هشدار داد سامانه دفاع موشكي موسوم به «گنبد آهنين» براي حمايت از مناطق مسكوني و غيرنظامي در مقابل موشك هاي حزب الله كافي نيست.

به گزارش خبرگزاري قدس آيال آيزنبرگ گفت: سامانه گنبد آهنين فقط تا حدودي مي تواند از تاسيسات نظامي و مناطق راهبردي اسرائيل حمايت كند و از توانمندي لازم براي حفاظت مناطق مسكوني و غيرنظامي در مقابل موشك هاي مقاومت حزب الله برخوردار نيست.
آيزنبرگ افزود: حزب الله پنج هزار موشك در اختيار دارد و تل آويو و حومه آن در جنگ آينده هدف باراني از موشك هاي هولناك مقاومت قرار خواهد گرفت.

وي گفت: من بر اين باورم كه حزب الله هر روز بيش از هزار موشك و گلوله به عمق مناطق مسكوني اسرائيل شليك خواهد كرد.
همچنين يك فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي با ابراز نگراني از افزايش توان نظامي حزب الله لبنان، تصريح كرد، موشكهاي حزب الله لبنان زمين را در هر جنگ آينده زير پاي ارتش اين رژيم به لرزه درخواهد آورد.

ژنرال «كوبي باراك» فرمانده شعبه فن آوري و لجستيك ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي با بيان اين مساله، تاكيد كرد: هرگونه رويارويي با حزب الله لبنان، جنگ را به داخل سرزمينهاي اشغالي منتقل خواهد داد.

باراك در ادامه تاكيد كرده كه هرگونه جنگ با حزب الله در آينده، روزانه اسرائيل را با حداقل 1200 موشك مواجه خواهد ساخت.
به گفته وي حزب الله در جنگ آينده به ابتكارات تازه اي براي كاهش قدرت حركت و مانور دهي ارتش رژيم صهيونيستي دست خواهد زد.
وي همچنين گفته است كه روز اول جنگ شاهد حملات موشكي بسيار سنگين و دقيق از سوي حزب الله عليه مراكز حساس ارتش بويژه تجمعات نظامي، مراكز اورژانس، مراكز پشتيباني و مراكز لجستيكي خواهد بود.

خاتمي را براي رد صلاحيت نامزد مي كنند!

با وجود مخالفت برخي مشاوران خاتمي با نامزدي وي و قطعيت رد صلاحيت او از سوي شوراي نگهبان، تحركات حلقه حزب مشاركت براي واداشتن خاتمي فزوني گرفته است.

اين تحركات افراطيون ادامه فتنه انگيزي ناكام سال 88 و تحريم انتخابات مجلس در اسفند 1390 ارزيابي مي شود. در برخي جلسات داخلي افراطيون اين گونه گفته شده كه با توجه به قطعيت رد صلاحيت خاتمي، حتما بايد او را به ميدان آورد تا از اين طريق حضور او را در جبهه اپوزيسيون و تحريم قطعي كرد. اين گروه معتقدند بدين ترتيب مي توان فضاي رواني عليه نامزدهايي قطعي نظير عارف و روحاني و محتمل مانند جهانگيري و نجفي و... را سنگين تر كرد و با چماق «اصلاح طلب بدلي» آنان را از حضور در صحنه انتخابات راند.

پيش از اين احمد پورنجاتي از اعضاي فراكسيون مشاركت در مجلس ششم و از مشاوران نزديك خاتمي به روزنامه بهار گفته بود كه خاتمي نگران است نامزد شده و رد صلاحيت شود و او نمي خواهد مهر رد صلاحيت از سوي نظام در كارنامه اش ثبت شود. پورنجاتي همچنين از مخالفت طيفي از مشاوران با نامزدي مجدد خاتمي خبر داده بود، موضوعي كه مشاوراني نظير كرباسچي و مرعشي نيز بر آن صحه گذاشته اند.

با اين حال جواد اطاعت از اعضاي حزب اعتماد ملي مي گويد گروهي به نام شوراي راهبري اصلاحات و با حضور 35 تن از مشاوران خاتمي در 5 كميته اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياست داخلي و سياست خارجي فعال شده تا به ارزيابي وضع موجود و تدوين برنامه بپردازد. او با اشاره به دودستگي در ميان مشاوران، مي گويد: ما تلاش مي كنيم كه خاتمي نامزد شود. ما بايد فضا را به گونه اي فراهم كنيم كه آقاي خاتمي به شركت در انتخابات تمايل پيدا كند و احساس كند فضا براي حضورش فراهم است.

او در مصاحبه با روزنامه بهار و در پاسخ اين سوال كه «الان نگراني هاي خاتمي چيست كه نامزد نمي شود؟ نگران رد صلاحيت است؟» مي گويد: نه، اصلا بحث نگراني براي رد صلاحيت و اين ها نيست. بحث اين است كه چالش جديدي براي كشور ايجاد نشود، يعني آمدن آقاي خاتمي براي كشور هزينه اي به همراه نداشته باشد. بالاخره اگر بناست در يك كشور عقلانيت سياسي حاكم باشد، براي برون رفت از وضع موجود جريان حاكم بايد بپذيرد انتخاباتي برگزار كند كه آقاي خاتمي هم يكي از گزينه هاي آن باشد ولي اگر غير از اين باشد ممكن است به گونه اي باشد كه اين كنش و واكنش ها براي كشور هزينه اي داشته باشد.

اين مقام وزارت كشور در دولت اصلاحات، درباره قانع نشدن خاتمي به نامزدي و عدم تمكين از مشاورين موافق گفت: بحث تمكين نيست، بحث اقناع است. ما بايد وضعيت را رصد كنيم و تا زمان ثبت نام هم وقت داريم و تا آن زمان هم اميدواريم آقاي خاتمي به اين نتيجه برسند كه در انتخابات شركت كنند. و اگر خاتمي رد صلاحيت شد چه؟ شرايط كشور چنين چيزي را ايجاب نمي كند. اگر گزينه اصلاحات را رد صلاحيت كنند كه ديگر تكليفي بر اصلاح طلبان بار نيست.

فراز آخر سخنان نامبرده نشان مي دهد كه سناريوي افراطيون فعال در فتنه سبز مجبور كردن اصلاح طلبان معتدل به بازي در خدمت فتنه گران است.

تلقي جريان مذكور اين است كه خاتمي به واسطه رد صلاحيت خدمات بيشتري براي جريان هاي معارض نظام انجام خواهد داد حال آن كه در اين صورت سرنوشتي بهتر از برخي عناصر فتنه گر منزوي پيدا نمي كند. خاتمي مكررا طي سالهاي اخير و در محافل خصوصي شديدا از عملكرد منتهي به بن بست موسوي و كروبي انتقاد كرده و آنها را مسئول وضعيت آشفته اصلاح طلبان دانسته است.

واشنگتن پست: ايران تحريم ها را با هوشمندي و سرسختي مهار كرده است

مقاومت مستمر ايران و امتياز ندادن بر سر مشاجره هسته اي به واسطه تحريم ها كار باراك اوباما را بغرنج تر كرده است.
روزنامه واشنگتن پست ضمن انتشار اين تحليل تصريح كرد تحريم هاي سخت و گزنده موجب تغيير سياست هاي هسته اي ايران نشده است.

اين روزنامه تصريح كرد: فشار تحريم هاي سخت برخلاف توقع به اعتراض و شورش مردم منتهي نشد و اين در حالي است كه بالغ بر 9 ماه از اجراي تحريم ها مي گذرد.

واشنگتن پست نوشت: ايران با وجود برخي فشارهاي سخت، با توسل به تاكتيك هاي هوشمندانه و سرسختي هميشگي خود موفق شده در برابر همه فشارهاي غرب ايستادگي كند. اين امر تكليف مذاكرات هسته اي را پيچيده تر و كار را بر باراك اوباما سخت تر مي كند. هيچ نشانه اي از تسليم ايران ديده نمي شود.

واشنگتن پست در ادامه افزوده است: ايران تجربه ديرينه اي در سازگاري با تنگناها و فشارهاي اقتصادي دارد. در شرايط تحريم نفتي كه صدور نفت بشدت محدود شده، همچنان در چارچوب و خارج از تحريم ها به ميزان كافي نفت مي فروشد. ايران راه هاي قانوني مهار گزندگي تحريم ها را پيدا كرده و از ذخيره ارزي خود در بانك هاي خارجي كه به يورو است و همچنين انجام معاملات پيچيده مالي فراري از نظام بانكي آمريكا، بهره مي برد و توانسته خود را با تحريم ها تطبيق دهد.

اين روزنامه مي نويسد: برخي متحدان آمريكا به شيوه تهاتري به معامله نفتي با ايران مي پردازند. جمعي از خريداران مانند ژاپن و كره جنوبي كه متحدان كليدي آمريكا به حساب مي آيند، سطح واردات نفت خود از ايران را كاهش دادند اما با مشاهده اينكه هيچ تاثيري بر سياست هاي هسته اي تهران نداشته است، ديگر تمايلي به همراهي تحريم ها ندارند.
 
تحليل انتخاباتي آقاي مرگ موش

عضو متواري حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) مي گويد دورنماي مثبتي براي حضور طيف متبوع وي در انتخابات ديده نمي شود.
رجب مزروعي كه خود را سخنگوي «سازمان» شعبه خارج از كشور معرفي مي كند چندماه پس از فتنه 88 از كشور خارج شد و در بروكسل پناهندگي گرفت. وي در مصاحبه با سايت كلمه گفته است: آنچه از مواضع مقامات رسمي برداشت مي شود اين است كه در پي برگزاري يك انتخابات مهندسي شده با نتيجه دلخواه هستند و تاكنون هيچ نشانه اي از اينكه حاكميت بخواهد فضا را به روي انتخابات آزاد باز كند ديده نمي شود.

وي گروه هاي اصولگرا را 4 ضلع موجود در انتخابات آينده توصيف كرد و افزود: اگر تغييري در فضاي سياسي رخ ندهد، قطعا انتخابات آينده انتخابات اصلاح طلبان نخواهد بود، بنابراين راهبرد انتخاباتي اصلاح طلبان نمي تواند پيروزي انتخابات باشد. اما از اين واقعيت لزوما نمي توان نتيجه گرفت كه اصلاح طلبان نبايد در انتخابات حضور داشته باشند. اگر چه عدم شركت مي تواند يك گزينه محتمل باشد.

وي در عين حال مي گويد: تحت شرايطي حتي مي توان در انتخابات مهندسي شده هم حضور يافت اما نه براي پيروزي بلكه براي تحقق اهداف ديگر از جمله تثبيت موقعيت سياسي خود، استفاده از فضاي انتخابات براي ارتباط با جامعه كه در شرايط سانسور و محدوديت شديد ممكن نيست، فعال كردن و سازمان دادن به نيروهاي اصلاح طلب و جلوگيري از استحاله آن ها... اما اين اهداف كه به نوبه خود به ويژه در شرايط فعلي بسيار مهم هستند، با هر نوع شركتي تأمين نمي شود.

 به صراحت عرض كنم اگر مقصود اصلاح طلبان تحقق اهداف فوق باشد آن گاه سوال فراروي آنان چگونه شركت كردن خواهد بود نه شركت كردن يا نكردن. شركت در انتخابات از موضع منتقد به وضع موجود و بدون پاسخي روشن به چنين سوالي و بدون در نظر داشتن اهدافي از نوع اهدافي كه عرض كردم بي شك به معناي ايفاي نقش زينت بخشي به انتخابات به عنوان پاره پنجم پازل انتخاباتي حاكميت خواهد بود.

وي با تخطئه اين موضوع كه 42 نفر از جمله برخي اصلاح طلبان در انتخابات اعلام نامزدي كرده اند، گفت: در هنگامي كه موسوي و كروبي در زندان خانگي به سر مي برند، تاكنون فقط افرادي اعلام نامزدي كرده اند كه به گونه اي حامي وضعيت موجود بوده اند.
مزروعي مي گويد با توجه به شرايط موجود به انتخابات خوش بين نيست./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.